U toku 2023. godine planira se uspostavljanje sistema eAgrar koji će, uz izmene načina prijema zahteva koji se odnosi na elektronsko podnošenje, dodatno ubrzati njihovu obradu stvarajući uslove da se svi predmeti koji se prime u toku godine u istoj i isplate, saopšteno je iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
Kako se dodaje u saopštenju, novi informacioni sistem će omogućiti onlajn registraciju poljoprivrednih gazdinstava i podnošenje zahteva za upis, izmene i brisanje podataka iz RPG-a i zahteva za podsticaje u poljoprivredi, brže odobravanje i isplatu podsticaja, smanjenje mogućnosti greške pri podnošenju i obradi zahteva, kao i ubrzanje obrade zahteva usled uvezivanja relevantnih registara, efikasnije izveštavanje, praćenje statistike podsticaja i veći stepen kontrole.
Iz Ministarstva navode da je eAgrar prvi veliki korak ka stvaranju integrisanog administrativnog i kontrolnog sistema državnih podsticaja u poljoprivredi (IACS), odnosno sistema za implementaciju i kontrolu direktnih plaćanja i subvencija u okviru mera ruralnog razvoja.
U predstojećem periodu, Uprava za agrarna plaćanja će zaokružiti informacioni sistem kojim će se omogućiti efikasna isplata podsticaja uz višestruko skraćenje vremena obrade zahteva. Plan je da se tokom implementacije IPARD III programa pređe sa manuelnog na elektronski naćin rada, što bi značajno ubrzalo proces, ali i pojačalo nivo kontrola redukujući uticaj ljudskog faktora na greške u radu, saopšteno je iz Ministarstva poljoprivrede.